• Diversificarea mare a coșului de cumpărături, comenzile din aplicația de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul și creșterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendințele ediției din 2021.

București, 13 noiembrie 2021 – Black Friday 2021 marchează cele mai importante tendințe privind dezvoltarea comerțului online în România. Diversificarea mare a coșului de cumpărături, comenzile din aplicația de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul și creșterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendințele ediției din 2021.

Clienții au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, din ofertele eMAG și ale 8.300 de selleri din Marketplace, în creștere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei față de anul trecut, pană la 609 milioane lei.

Rezultatele confirmă principala tendință din ecommerce – diversificarea coșului de cumpărături și integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediția din acest an, clienții au adăugat în coș, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienții Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, beneficiind în plus de transport gratuit la easybox și prin curier.

„Ediția de anul acesta a Black Friday a scos în evidență ceea ce observasem pe parcursul anului – cumpărăturile online au devenit o constantă în viața de zi cu zi a clienților, iar Genius este noul mod de a face cumpărături. Clienții au comandat din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă și gradină, gadget-uri, cosmetice și produse de întreținere personală, dar și haine și cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Pe lângă tendința de a comanda orice online, în ceea ce privește modul în care folosesc ecommerce, clienții comandă în primul rând din aplicația mobilă, plătesc cu cardul online pentru că este mai simplu și sigur și aleg livrările predictibile la easybox,” a declarat Tudor Manea CEO eMAG.

Tendințele evidențiate de Black Friday 2021 la eMAG

  • Clienții Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind în medie 30 lei pentru comenzile făcute în ziua de Black Friday. Cea mai complexă comandă a unui client Genius a fost plasată din aplicația de mobil, plătită cu cardul online și a conținut 73 produse distincte, din 48 de categorii, cu livrare în Constanța.
  • Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 80% din total. Numărul de produse comandate în aplicația eMAG a crescut cu 46% comparativ cu anul trecut, cea mai mare creștere din ultimii 5 ani.
  • Diversificarea coșului de cumpărături: peste 2,2 de milioane de produse comandate din toate categoriile, cu 27% mai mult față de anul trecut.
  • Plata cu cardul: 56,7% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, cel mai mare procent de până acum, pentru că mulți clienți preferă să folosească o metodă simplă și sigură de plată, care le scutește și timp.
  • Creșterea spectaculoasă a livrărilor la easybox: 54,2% dintre produsealocate la easybox în localitățile în care serviciul este disponibil.

 

O diversitate de oferte construită de peste 8.300 de comercianți online

Clienții s-au obișnuit să comande online atunci când au nevoie de ceva și se așteaptă să descopere oferte bune de la comercianți. Diversitatea oferită anul acesta de Black Friday și rezultatele obținute nu ar fi fost posibile fără efortul celor peste 8.300 de parteneri, IMM-uri de comerț din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii din Marketplace au vândut 554.000  de produse, ceea ce arată potențialul acestui canal.

Top categorii de produse comandate

  • Televizoare și sisteme audio – 42.500
  • Produse pentru casă și îngrijirea case – 230.000
  • Electrocasnice mici – 114.000
  • Fashion – 110.300
  • Băuturi alcoolice și cafea – 187.000
  • Smartphone-uri și smartwatch-uri – 66.000
  • Beauty și îngrijire personală – 287.000
  • Jucării – 92.000
  • Produse de protecție și echipamente medicale – 43.000
  • Frigidere și mașini de spălat – 33.000

Produse speciale de Black Friday 2021

  • Automobile – 11
  • Ceasuri și bijuterii – 126
  • Aur și monede – 4.588 grame
  • Imobiliare – 27 comenzi
  • Servicii telefonie – 821
  • Servicii medicale – 1.059
  • Pachete turistice – 1.370 nopți de cazare
  • Transport – 934 comenzi
  • Carburant – 80.000 litri

Despre eMAG

Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria. De 19 ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius pentru abonați, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *